Ezen a héten vannak a szemeszterközepi vizsgák, ezért éppen ideje, hogy írjak egy kicsit arról, hogy milyen óráim is vannak. Minden nap 8-tól 11:20-ig tart a tanítás, ez 2x1,5 óra, azaz napi 4 tanóra. Kivéve csütörtökön, akkor 9:50-től 13:20-ig vannak óráim. Az órákon minden kínaiul megy, nagyon ritkán van, hogy angolra is lefordítja a tanár az értelmezést.
初二下 (Elementary 2B) szinten a következőkben bemutatott óráink vannak. Összesen egyébként 9 szint van, ez a 4. szintnek felel meg. A legmagasabb szinteken talán más tankönyv is van, de általában a Road to Success (成功之路) c. sorozatot használjuk. A tankönyvek az ösztöndíjjal ingyenesek, az első heti csoportváltásnál a feltétel az volt, hogy ne írjunk a könyvekbe, és akkor ingyen kicserélik másikra, míg ha valaki ír bele, akkor ki kell fizetni azt is, amit már nem akar használni.
精度 (jing du) - Intensive reading, itt két tankönyvünk van, az egyik a fent említett sorozatból az Elementary 2 és az Upper Elementary 1. Sok nyelvtan, olvasmányok, szókincsfejlesztés jellemzi az órákat. Az új szavakkal mindig mondatot kell írni a táblára, és a nyelvtani feladatokat is sokszor a táblára írjuk (ami a kedvencem, mert szeretek krétával a táblára írni... tudom, ez kicsit strébernek hangzott!:D). Házi feladatként általában az új szavakat le kell írni ötször, illetve a tankönyvhöz tartozó feladatlapot szoktuk megoldani. Pénteken az első könyv anyagából vizsgázunk.
读写 (du xie) - írás és olvasás. Itt két kivonatos könyvünk van, tegnap a kékből vizsgáztunk. Ez az óra főként a szövegértésről szól: elolvassuk az olvasmányokat és megoldjuk a hozzá tartozó feladatokat. Az új szavak ki vannak listázva a könyvben, de nem mindegyik. Lehet szótárat használni, de nem mindig, inkább a szövegkörnyezetből kell rájönni, hogy mit jelenthet a szó. A másik fele ennek az órának az írás: itt inkább a gyakorlati írással foglalkozunk, pl. hogyan kell hirdetményt, tájékoztatót, hirdetést írni (通知,寻物启事), mik azok a szavak, melyeket a beszélt nyelvben nem, csak az írottban lehet használni.
听说 (ting shuo) - beszéd és hallás utáni szövegértés. Ezen az órán a Road to Success sorozatból az Upper elementary 1: Listening and Speaking c. kötetét használjuk. Itt főként a szókincsfejlesztés és a kiejtés, a folyamatos beszéd a lényeg, illetve az adott témákból (pl. utazás, lakás, ételek stb.) meghallgatjuk és értelmezzük a szöveget. A házi feladat itt mindig csoportos: a megadott témáról kell felkészülni, majd szóban előadni. Ma vizsgáztunk a beszéd részéből, ami elég jól ment (5 témából kellett felkészülni majd húzni egy tételt), de hátravan még a listening, ami holnap lesz, és ez az, ami elég nehéz szerintem.
书法 (shu fa) - kalligráfia. Ez egy választható óra, hétfő délután van fél 2-től 3-ig. Az órához meg kellett vennünk egy 50 RMB-be kerülő készletet, mely az alábbiakat tartalmazza: tustartó kőtál. papírok, 2 db ecset és ecsettartó bambusz, filc alátét, valamint a folyékony tus. Az első néhány órán elsajátítottuk a különféle vonásokat, illetve egyes karaktereket, ezen a héten pedig már mindezek ismeretében régi mesterek munkáit tanulmányoztuk és másoltuk. A tanárunk hozott be néhány mintát, pl. verseket, ezek közül lehetett választani, illetve javasolta, hogy szerezzünk be valamilyen kalligráfiai könyvet vagy füzetet, amelynek a stílusa tetszik, és melyben egyes régi mesterek munkái vannak közzétéve. Természetesen én azonnal el is mentem a könyvesboltba, és vettem egyet! (Könyvről van szó...:D)
A kalligráfia-felszerelésem
Nos, hirtelen ennyi. A képeken láthatók a tankönyveink. Legközelebb a három napos wuyuani kirándulásról fogok írni, képekkel illusztrálva.:)